tisdag, mars 04, 2008

Lisää avautumista

Kun nyt tuolle linjalle lähdettiin edellisessä kirjoituksessa, niin jatketaan sitten tässä vielä (en tiedä onko lähestyvät PMS:t tämän avautumis-fiiliksen pohjalla, mutta väliäkö sillä). Minä nääs ärsyynnyn kovin mustavalkoisista ihmisistä. Siis sellaisista, joilla on monesta asiasta selvä ja yksipuolinen mielipide, ja jotka eivät näe kuitenkaan näistä asioista ne monet harmaan alueet, joita ihan varmasti löytyy. Usein tällaisilla ihmisillä on joku "aate", jonka he kokevat todella tärkeäksi ja sellaiseksi, että muulla lailla ajattelevat ovat jotenkin "vääriä", ja myös antavat muiden tämän ymmärtää. Tämä aate voi liittyä esim. uskontoon, luonnonsuojeluun, työhön, tieteeseen, jnejne. Usein nämä ihmiset ovat muuten lähempänä 20 vuotta kuin 30 vuotta, tässä nyt tämä yleistys, vaikka yleistyksetkin ottavat minua monasti aivoon. Lisäksi tällaiset ihmiset suuttuvat, kun tämmöinen kyyninen täti hiukan alkaa hymyilemään itsekseen kuunnellessaan näitä ihmisiä...

Lisää: Mä en tunnu enää ollenkaan hiffaavan ihmisiä, joille työ (tässä tapauksessa tiede ja tutkimus) ovat todella tärkeitä. Sellaiset ihmiset puhuvat työstä paljon ja siitä kuinka paljon pitää tehdä tällä alalla töitä, jotta pärjäisi mitenkään, ettei siinä "paineessa" muka oisi minkäänlaista henkilökohtaista valinnanvaraa... Minä sanon, että huhhahhei, ja että AINA on vaihtoehtoja. (oho, olinkohan mä nyt itse se mustavalkoinen ihminen...;)) Ei sulta työpaikat lopu, vaikka et suostuisikaan tekemään 24/7 töitä. Mistähän toi fiilis on tullut? Siis se, että aina on vaihtoehtoja, oikeesti. Ei ole montaa asiaa tässä maailmassa, joita on ihan pakko tehdä, muuta kuin nyt ehkä kuolla sitten joskus. Noh, eipä väliä mistä se ajatus on tullut, se on mun päässä ihan tervetullut=D

Paasatipaasati...

Inga kommentarer: