måndag, april 16, 2007

muutoksen tuulia...

...onpi ilmassa.

olen kelannut tässä pidempäänkin, että mitäs mä haluan harrastaa, ja miten mä haluaisin kuntoilla/urheilla. Kattokees, kun siitä asti kun ite sai KB:ssa turpiinsa, ja kaverilta meni polvi, niin on vaan menny vähän maku hommasta: en taida olla kovin väkivaltainen tai kova luonne, enkä vaan tykkää siitä että mua lyödään tai että mun pitää oikeesti satuttaa toista. En mä ees tykkää kattella sitä muutenkaan. On mulle sanottu, että kyllä siihen tottuu, mutta musta tuntuu, että mä en edes halua tottua siihen. Nyt on tietty olla vajaan kuukauden tauko sairastelun ja reissun takia, mutta sitä ennen jo varmaan kuukauden on ollu sellanen fiilis, että ei ihan 100%:sti halua mennä treenaamaan, on vähän pelottanut ja ei vaan oo tuntunut hyvältä. Harmittaa että fiilikset on tällaiset, sillä kickboxing on kyllä ollu niin mahtava tehokasta reeniä ja hauskaakin (lukuunottamatta tosiaan sitä sparrausta) ja siellä on tutustunut mukaviin ihmisiin. Mutta tulin ehkä tässä siihen tulokseen, että voin mä varmaan löytää jotain yhtä tehokasta, mutta vähemmän pelkoa herättävää liikuntaharrastusta, jos vaan nään vähän vaivaa. Joudun ehkä taas kokeilemaan useampaakin juttua ennenkuin se uusi oma tapa treenata löytyy, mutta eiköhän sellainen löydy. Tänään jätin siis KB-reenit väliin ja olin vanhalla hyvällä puntilla:) Ihan jees oli, kohteena on tällä hetkellä toi keskivartalo, se on päässyt pikkasen lösähtämään....

Telemarkkia en nyt tietenkään ole "vaihtamassa" pois, tykkään siitä jatkuvasti:), tykkäämisen vivahde muuttuu, mutta se ei häviä:) Kesäksikin ois pienenä ajatuksenpoikasena lähteä kesämäkiin (jäätikölle) laskemaan tuonne Norjaan. Ja muutenkin talvelle mulla on jo uusikin harrastus ajatuksissa: meinaan ruveta treenamaan murtsikkaa: hankin kunnon kamat, ja käyn jonkun sortin tekniikkakurssin, joten eiköhän se siitä sitten lähde vähän paremmin sujumaan kuin ennen. Syy murtsikka-himoon:) johtuupi taas ihan telluista: nääs skinnatessa mulla kipeyty eniten noi nivuset, koska se liike otti niihin sillä tavalla kuin mikään muu mun reeneissä ei oikein ota... Ja paras liikehän skinnaus-kuntoa parannukseen on mun mielestä ainakin murtsikka-pertsa:) Toivottavasti vaan ensi vuonna talvi on hiukka pidempi täällä etelässä kuin tämän talven tynkäversio.
Kesäksi ja muuten niin harrastus-ajatukset eivät ole niin selkeät: ajatuksissa on käynyt melominen, patikoiminen (noh, se ei nyt oo säännöllistä, mutta kerran kesässä ois kiva käydä jossain vähän patikoimassa), kuntosali, ratsastaminen, purjehduksen kokeileminen, ultimate (työporukalla), uiminen, .... Spinningiäkin ois kiva kokeilla, en oo koskaan kokeillu. Ja sitten vakavasti ajatuksissa on käynyt käydä tuon yliopistoliikunnan kautta teettämässä itselleen kunto-ohjelma, se vois olla ihan motivoivaa. Nyt on kans toi pyöräilykausi alkanut: tänäänkin tuli rullattua jottain 20 kilsaa, kiva kun taas pääsee pyörällä helposti paikasta toiseen.

2 kommentarer:

Jasmo sa...

Nyt piti tulla taas tänne hehe näyttämään miehisyyttään ja antamaan VINKKEJÄ!

Uudet kamat murtsikointiin, hyvä hyvä! Nimittäin vastoin yleisiä luuloja, murtsikkasuksi väsyy, hiihtäjän paino vaihtelee ja vaikka mitä - uudella suksella on paljon kevyempi vedellä.

Ilmeisesti pertsailu on sun juttu, itse tykkään luistelusta esimerkiksi helpon voitelun vuoksi. Voidella kannattaa paljon ja usein. Hehe, no joo nyt menee jo jolleki starailulle tää. Mut kuitenki, koita ees pitoteipitystä, jos se toimii sulla ni se on niin paljon kätevämpää, kui pitovoiteiden kanssa suhraaminen, kun kelit vaihtelevat.

Voitelu kuitenkin vaikuttaa itse hiihtosuoritukseen suksen kanssa melko paljon.

Saakeli ku nykynaiset harrastaa noita taistelulajeja, ne on nii pirun pelottavia tämmösen kukkakeppiteinin mielestä :E

memyi sa...

:) Hienoa, kiitos vinkeistä;) Ei kun ihan oikeesti, hyvä ja mukavahan noita toisten vinkkejä ja mielipiteitä on kuulla.

juu, mun olemassaolevat murtsikat ovat vielä semmoista "halvimmatmahdollisetmitäcitymarketistasaa"-sarjaa, joten on sellanen fiilis, että ne ovat alusta asti olleet suht persiistä:)

juu, pertsailu on ainaki tähän asti ollu enempi mun juttu, jostain syystä toi luistelu suksilla ei tunnu luontevalta (luultavasti taas tekniikka väärä...), vaikka onkin taitoluistelijatausta, huvittavaa oikeastaan:) Joo, pitovoitelun mä ihan hiffaan, joten eiköhän se järjesty.

nykynaiset on varmaan muutenkin välillä vähän pelottavia kuin vain harrastustensa puolesta;);)