onsdag, augusti 01, 2007

Puhekielimeemi

Aroketulta matkin...:
"Tarkoitus on siis muuntaa kirjakielinen lause omalle puhekielelle."

(mun puhekieli on semmosta omanlaista murteiden sekoitusta, päällimmäisenä jyrää kuitenkin varmaan edelleen oulu....)

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punane mekko mahtuu mulle kans.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviikko apua siinä kirjotustehtävässä, jonka sä sait mantsanopettajalta?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Ookke, tehhään sitten niin kö sä sanoit.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mun iskän äitee sano että tulee hakeen meitä joskus varttia vaille viis.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mää meninki bussilla Helsinkiin, kö mä myöhäistyin junast.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ookko nähny missään mun broidin kännykkää?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostikko sää sen hammeen, joka me nähtiin viime viikol siel Hennes ja Mauritsis?

Inga kommentarer: